Voordat ik weer verder kon, moest ik eerst alles afsluiten en opnieuw weer opstarten. Het werd de computer blijkbaar ook allemaal even te veel. Vol frisse moed verder met ding 18. Ik heb er al veel enthousiaste verhalen over gelezen. Alleen vind ik het jammer dat het alleen maar over de boekenkast gaat. Cd's of dvd's kun je nl. ook prachtig in een overzicht zetten. Ik ben bang dat ik ouderwets ben. Wie koopt er nu nog een cd of dvd? Je kunt toch het meeste downloaden? Dat zal wel zijn, maar ik wil gewoon graag het origineel. Ik ben denk ik van een uitstervend ras...
"LibraryThing is een website voor catalogiseren en een sociaal netwerk voor boekliefhebbers. Het helpt je om een catalogus van je boeken van bibliotheekkwaliteit te maken: boeken die je bezit, boeken die je hebt gelezen, boeken die je wilt lezen, boeken die je hebt uitgeleend... welke groepering je ook maar wilt. Omdat iedereen online catalogiseert, catalogiseert iedereen samen. Iedereen profiteert van het werk van alle anderen. LibraryThing verbindt mensen op basis van de boeken die ze delen."
Dit is een onderdeel van de informatie over LibraryThing en ik moet zeggen: dit klinkt als muziek in mijn oren. Even genoeg voor nu. Dit ding wil ik uitgerust beginnen omdat het dat volgens mij verdient en nu neem ik niet zo veel meer op.
maandag 7 juni 2010
Ding 17 - Bekijk een web 2.0 site naar keuze
Ontdekoefening 1
Via programmable web gezocht naar films of dvd's. Helaas heb ik dit onderwerp niet gevonden. Toen maar de lijst met onderwerpen langs gegaan en mijn oog bleef hangen op "weather". Wij Nederlanders hebben het altijd over het weer en gezien mijn halo ervaring in de vakantie heeft het mijn aandacht weer opgeëist. Bij weather kreeg ik 10 vermeldingen en heb ik op de meest recente geklikt: accuweather weather forecast service 2010-02-11. Daarna kreeg ik 10 APIs (Wikipedia: Application programming interface, een verzameling definities waarbinnen computerprogramma's met elkaar communiceren.), 86 mashups (Wikipedia: een mashup is een webpagina of -applicatie waar gegevens uit meerdere bronnen gecombineerd en gezamenlijk gepresenteerd worden - de mashups bestaan uit hurricane, traffic-weather, geolocalizing seas, windfinder, world surf forecast etc.), 3 resources (Python weather; Yahoo weather; API-Ruby wrapper...), 3 news (zit NIETS achter) , 29 developers use weather APIs (in deze rubriek 5 tv's aangeklikt daarna geklikt op tv-scherm. Toen kreeg ik rechts plaatsnamen maar bij het doorklikken gebeurde er niets).
Voor een echter weerman of weervrouw zal dit zeer interessant zijn. Ik kan er echter weinig tot niets mee. Ik staar liever gewoon naar de lucht.
Ontdekoefening 2
Helaas heeft mijn uitstapje naar Go2Web20.net mij ook niet veel opgeleverd. Zelf de tag "weather" ingevoerd. De site ziet er wel overzichtelijker uit en geeft ook de meest bezochte tags aan. Ik kreeg 11 web 2.0 tools and applications. Rechts ervan stonden 5 "hidden tags". Bij controle bleken de "hidden tags" ook voor te komen bij de 11 web 2.0 tools, dus ik snap niet goed waarom ze er 2 keer op staan. De titel "simply weather" sprak me wel aan maar helaas kreeg ik toen de volgende mededeling:
Oeps! Internet Explorer kan www.simpleweather.com niet vinden
Suggesties:
•Een gecacht exemplaar van www.?simpleweather.?com openen
Het zit me niet mee vanavond. Het enige wat me nog dieper de put in kan krijgen is een foto op deze site van Jort Kelder in een pak met naar beneden hangende bretels en een helm in de hand bij een reclame van suit supply. Hoe ver kan iemand zinken.....!?
Ontdekoefening 3
Ik blijf stug doorgaan. Er moet toch wel iets te vinden zijn waar ik enthousiast van word? Bij web 2.0 awards 2008 op de pagina www.seomoz.org/web2.0 zijn meer dan 300 sites in 41 catagorieen beschreven. Hieruit zijn de beste geselecteerd en door middel van sterren beoordeeld op 5 onderdelen. Bookmarking delicious staat op plaats 1. Hè, hè, die site ken ik tenminste.
Ontdekoefening 4
Web 2.0 directory geeft 1200+ sites in 50+ catagorieen (http://web2.econsultant.com). In het rijtje zag ik "humor services: ha ha ; very funny" staan en omdat ik wel aan een beetje humor toe ben daarop geklikt. Doorgeklikt op de 2e keuze "break". Ik kreeg een filmpje te zien met de titel "mexican wrestler punches fan in the face". Hier word ik ook niet veel vrolijker van. Misschien moet ik maar even een break houden en wat te drinken voor mezelf ophalen.
Ontdekoefening 5
Web 2.0 in kaart gebracht door Frank Janssen. Hij heeft web 2.0 in kaart gebracht om verzameltermen als Web 2.0 en Social software gemakkelijker te kunnen benoemen, begrijpen en uitleggen wat er op internet momenteel aan de hand is. Ook heeft hij in zijn overzichten nieuwe toepassingen aangegeven. Bij het samenstellen van deze overview van toepassingen heeft hij allereerst een ordening gemaakt in categorieën. Binnen elke categorie worden vervolgens een aantal vernieuwende en/of invloedrijke toepassingen opgesomd. De toepassingen die elders op internet steeds als typische Web 2.0 voorbeelden voorbij komen, heeft hij van een asterix (*) voorzien.
Hij heeft zijn overzicht aangevuld met eigen voorbeelden, waarbij hij vooral geprobeerd heeft om typisch Nederlandse toepassingen toe te voegen. Hij zal reacties op deze lijst verwerken en dan een update doen. Vervolgens wil hij aan de slag met een beschrijving van een aantal van deze categorieën.
Als deze site verder uitgewerkt is zal het zeker handig zijn om hierin te zoeken, vooral ook omdat er Nederlandse sites zijn toegevoegd. Ik vraag me echter wel af of ik er zelf gebruik van zal maken. Het duizelt me nu al van alle informatie.
Via programmable web gezocht naar films of dvd's. Helaas heb ik dit onderwerp niet gevonden. Toen maar de lijst met onderwerpen langs gegaan en mijn oog bleef hangen op "weather". Wij Nederlanders hebben het altijd over het weer en gezien mijn halo ervaring in de vakantie heeft het mijn aandacht weer opgeëist. Bij weather kreeg ik 10 vermeldingen en heb ik op de meest recente geklikt: accuweather weather forecast service 2010-02-11. Daarna kreeg ik 10 APIs (Wikipedia: Application programming interface, een verzameling definities waarbinnen computerprogramma's met elkaar communiceren.), 86 mashups (Wikipedia: een mashup is een webpagina of -applicatie waar gegevens uit meerdere bronnen gecombineerd en gezamenlijk gepresenteerd worden - de mashups bestaan uit hurricane, traffic-weather, geolocalizing seas, windfinder, world surf forecast etc.), 3 resources (Python weather; Yahoo weather; API-Ruby wrapper...), 3 news (zit NIETS achter) , 29 developers use weather APIs (in deze rubriek 5 tv's aangeklikt daarna geklikt op tv-scherm. Toen kreeg ik rechts plaatsnamen maar bij het doorklikken gebeurde er niets).
Voor een echter weerman of weervrouw zal dit zeer interessant zijn. Ik kan er echter weinig tot niets mee. Ik staar liever gewoon naar de lucht.
Ontdekoefening 2
Helaas heeft mijn uitstapje naar Go2Web20.net mij ook niet veel opgeleverd. Zelf de tag "weather" ingevoerd. De site ziet er wel overzichtelijker uit en geeft ook de meest bezochte tags aan. Ik kreeg 11 web 2.0 tools and applications. Rechts ervan stonden 5 "hidden tags". Bij controle bleken de "hidden tags" ook voor te komen bij de 11 web 2.0 tools, dus ik snap niet goed waarom ze er 2 keer op staan. De titel "simply weather" sprak me wel aan maar helaas kreeg ik toen de volgende mededeling:
Oeps! Internet Explorer kan www.simpleweather.com niet vinden
Suggesties:
•Een gecacht exemplaar van www.?simpleweather.?com openen
Het zit me niet mee vanavond. Het enige wat me nog dieper de put in kan krijgen is een foto op deze site van Jort Kelder in een pak met naar beneden hangende bretels en een helm in de hand bij een reclame van suit supply. Hoe ver kan iemand zinken.....!?
Ontdekoefening 3
Ik blijf stug doorgaan. Er moet toch wel iets te vinden zijn waar ik enthousiast van word? Bij web 2.0 awards 2008 op de pagina www.seomoz.org/web2.0 zijn meer dan 300 sites in 41 catagorieen beschreven. Hieruit zijn de beste geselecteerd en door middel van sterren beoordeeld op 5 onderdelen. Bookmarking delicious staat op plaats 1. Hè, hè, die site ken ik tenminste.
Ontdekoefening 4
Web 2.0 directory geeft 1200+ sites in 50+ catagorieen (http://web2.econsultant.com). In het rijtje zag ik "humor services: ha ha ; very funny" staan en omdat ik wel aan een beetje humor toe ben daarop geklikt. Doorgeklikt op de 2e keuze "break". Ik kreeg een filmpje te zien met de titel "mexican wrestler punches fan in the face". Hier word ik ook niet veel vrolijker van. Misschien moet ik maar even een break houden en wat te drinken voor mezelf ophalen.
Ontdekoefening 5
Web 2.0 in kaart gebracht door Frank Janssen. Hij heeft web 2.0 in kaart gebracht om verzameltermen als Web 2.0 en Social software gemakkelijker te kunnen benoemen, begrijpen en uitleggen wat er op internet momenteel aan de hand is. Ook heeft hij in zijn overzichten nieuwe toepassingen aangegeven. Bij het samenstellen van deze overview van toepassingen heeft hij allereerst een ordening gemaakt in categorieën. Binnen elke categorie worden vervolgens een aantal vernieuwende en/of invloedrijke toepassingen opgesomd. De toepassingen die elders op internet steeds als typische Web 2.0 voorbeelden voorbij komen, heeft hij van een asterix (*) voorzien.
Hij heeft zijn overzicht aangevuld met eigen voorbeelden, waarbij hij vooral geprobeerd heeft om typisch Nederlandse toepassingen toe te voegen. Hij zal reacties op deze lijst verwerken en dan een update doen. Vervolgens wil hij aan de slag met een beschrijving van een aantal van deze categorieën.
Als deze site verder uitgewerkt is zal het zeker handig zijn om hierin te zoeken, vooral ook omdat er Nederlandse sites zijn toegevoegd. Ik vraag me echter wel af of ik er zelf gebruik van zal maken. Het duizelt me nu al van alle informatie.
zaterdag 5 juni 2010
Ding 16 - Ontdek wat YouTube video te bieden heeft
Via You Tube bibliotheekfilmpjes opgezocht en hieronder geplaatst. Ik weet niet of alles maar zo geplaatst mag worden, maar dat zien we dan wel.
Via het instructiefilmpje aan de slag gegaan. Alleen de term "embed" zag ik NIET rechts van de video staan. De code zag ik wel, maar als je die in de weblog zet krijg je alleen maar de link en niet rechtstreeks het filmpje. Toen 2x op "delen" geklikt en de code opgeslagen in blogger. Ik kreeg jammergenoeg wel een nieuw blogbericht, maar het filmpje werkt tenminste. Met wat knip- en plakwerk heb ik het naar het document geplakt waar ik al in bezig was. Toen dit gelukt was heb ik het andere bericht verwijderd. Hè, hè dat is één.
Dit filmpje heeft te maken met bezuinigingen. Een idee?
Dit tweede filmpje heeft gewoon humor. Het blijft leuk.
Als je op You Tube zit heb je de neiging om van alles te bekijken. Heerlijk dat er trefwoorden zijn.
Ook op Vimeo gekeken. Dit heeft inderdaad een mooie beeldkwaliteit alleen het geluid was soms erg slecht. Jammer dat er maar 24 uur in een dag gaan, waarvan er toch ook wel wat noodzakelijk zijn voor de broodnodige rust.
Nu stop ik trouwens. Niet omdat ik naar bed ga, maar omdat ik de hele tijd binnen achter de computer zit en het zonnetje schijnt. Dus ik ga nu even lekker genieten van mijn vrije "dag".
Via het instructiefilmpje aan de slag gegaan. Alleen de term "embed" zag ik NIET rechts van de video staan. De code zag ik wel, maar als je die in de weblog zet krijg je alleen maar de link en niet rechtstreeks het filmpje. Toen 2x op "delen" geklikt en de code opgeslagen in blogger. Ik kreeg jammergenoeg wel een nieuw blogbericht, maar het filmpje werkt tenminste. Met wat knip- en plakwerk heb ik het naar het document geplakt waar ik al in bezig was. Toen dit gelukt was heb ik het andere bericht verwijderd. Hè, hè dat is één.
Dit filmpje heeft te maken met bezuinigingen. Een idee?
Dit tweede filmpje heeft gewoon humor. Het blijft leuk.
Als je op You Tube zit heb je de neiging om van alles te bekijken. Heerlijk dat er trefwoorden zijn.
Ook op Vimeo gekeken. Dit heeft inderdaad een mooie beeldkwaliteit alleen het geluid was soms erg slecht. Jammer dat er maar 24 uur in een dag gaan, waarvan er toch ook wel wat noodzakelijk zijn voor de broodnodige rust.
Nu stop ik trouwens. Niet omdat ik naar bed ga, maar omdat ik de hele tijd binnen achter de computer zit en het zonnetje schijnt. Dus ik ga nu even lekker genieten van mijn vrije "dag".
Ding 15 - Ontdek je plekje, ontdek Google Maps en Street View
Bij dit ding weer de diverse informatie bekeken. Jammer dat de bibliotheken uit mijn team niet in streetview zijn opgenomen. Wel kun je natuurlijk de plaatsen op een map markeren en er foto's bij plaatsen. Diverse dingen geprobeerd, maar bij bijvoorbeeld een wandeling is het best lastig om de route uit te tekenen en sommige plaatsen (zoals Ootmarsum zijn NOG niet in streetview opgenomen). Al stoeiend heb ik bedacht om de route van Epe naar het nieuwe huis van mijn broer en schoonzus in Westerbork op te zoeken. Mijn broer viert binnenkort zijn verjaardag dus dan is het wel handig om te zien waar je naar toe moet.
Voorbeeld 1: Op deze kaart heb ik het begin- en eindpunt aangegeven.
Epe - Westerbork weergeven op een grotere kaart
Voorbeeld 2: Via streetview kun je zien waar wij wonen. Handig dat je met de rijrichting mee kunt rijden tot het juiste adres, omdat google het bij benadering aangeeft. Ook mooi dat je onderdelen in kunt zoomen.
Route Epe - Westerbork weergeven op een grotere kaart
Voorbeeld 3: De map iets meer uitgebreid dan bij voorbeeld 1 met een routeaanduiding.
Route Epe - Westerbork weergeven op een grotere kaart
Voorbeeld 4: Naar dit huis moeten we op verjaardagsvisite. Het bord "te koop" staat nog in de tuin. Mooi is het ook dat je in kunt zoomen en dat moet ook wel anders zie je er totaal niets van. De omgeving is prachtig. Het huis staat aan de rand van een natuurgebied. Mooi is dat je via mijn weblog ook naar links kunt gaan om het natuurgebied te bekijken, alleen is het dan weer lasig voor de volgende persoon om het huis te vinden. Maar ja, "elk voordeel heb z'n nadeel" zullen we maar zeggen.
Grotere kaart weergeven
Er zijn heel veel mogelijkheden bij google maps; alleen moet je er wel wat handigheid in krijgen. Handig zijn de routebeschrijvingen; het opvragen van een adres/omgeving; oproepen van wandelroutes. Ik ga dit zeker vaker gebruiken.
Voorbeeld 1: Op deze kaart heb ik het begin- en eindpunt aangegeven.
Epe - Westerbork weergeven op een grotere kaart
Voorbeeld 2: Via streetview kun je zien waar wij wonen. Handig dat je met de rijrichting mee kunt rijden tot het juiste adres, omdat google het bij benadering aangeeft. Ook mooi dat je onderdelen in kunt zoomen.
Route Epe - Westerbork weergeven op een grotere kaart
Voorbeeld 3: De map iets meer uitgebreid dan bij voorbeeld 1 met een routeaanduiding.
Route Epe - Westerbork weergeven op een grotere kaart
Voorbeeld 4: Naar dit huis moeten we op verjaardagsvisite. Het bord "te koop" staat nog in de tuin. Mooi is het ook dat je in kunt zoomen en dat moet ook wel anders zie je er totaal niets van. De omgeving is prachtig. Het huis staat aan de rand van een natuurgebied. Mooi is dat je via mijn weblog ook naar links kunt gaan om het natuurgebied te bekijken, alleen is het dan weer lasig voor de volgende persoon om het huis te vinden. Maar ja, "elk voordeel heb z'n nadeel" zullen we maar zeggen.
Grotere kaart weergeven
Er zijn heel veel mogelijkheden bij google maps; alleen moet je er wel wat handigheid in krijgen. Handig zijn de routebeschrijvingen; het opvragen van een adres/omgeving; oproepen van wandelroutes. Ik ga dit zeker vaker gebruiken.
vrijdag 4 juni 2010
Ding 14 - chatten
Om via "google talkback" een chatvenster op jouw pagina te plaatsen heb je een google talk account nodig, maar de bezoekers niet. Ze hoeven zelfs geen emailadres te hebben of eerder gebruik gemaakt te hebben van instant messaging. Ze krijen een veld te zien met jouw online status. Ze klikken en chatten maar.
Deze informatie klinkt goed. Dus vol enthousiasme ben ik aan de slag gegaan. Misschien iets TÉ enthousiast. Google talk heb ik nl. gedownload, maar ja toen stond het nog niet op mijn weblog. Ook na enig speurwerk kwam ik er niet uit hoe ik chatten op mijn weblog kan zetten. Wel zag ik dat ik via g-mail kon chatten. Er staan 2 namen te weten Anita van Lierop en Marieke. Ik heb een chat gestuurd aan Marieke terwijl ze niet online was, maar ja je moet toch oefenen.... Een chat-icoon staat nu wel op de onderste taakbalk, dus ik kan me wel makkelijk aanmelden om te chatten met Anita en Marieke. Heeft het toch nog iets opgeleverd!
Opeens kreeg ik een heldere ingeving. Kijk eens op tips en trucs. Ja hoor, het toevoegen van een chatwolkje moest dus heel anders. In de screencastinformatie werd het duidelijk uitgelegd en het is gelukt. Je kunt nu "chatten met Magda".
Nog een vraag: Hoe krijg ik het chatwolkje in de rechter kantlijn? Ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet raad?
Deze informatie klinkt goed. Dus vol enthousiasme ben ik aan de slag gegaan. Misschien iets TÉ enthousiast. Google talk heb ik nl. gedownload, maar ja toen stond het nog niet op mijn weblog. Ook na enig speurwerk kwam ik er niet uit hoe ik chatten op mijn weblog kan zetten. Wel zag ik dat ik via g-mail kon chatten. Er staan 2 namen te weten Anita van Lierop en Marieke. Ik heb een chat gestuurd aan Marieke terwijl ze niet online was, maar ja je moet toch oefenen.... Een chat-icoon staat nu wel op de onderste taakbalk, dus ik kan me wel makkelijk aanmelden om te chatten met Anita en Marieke. Heeft het toch nog iets opgeleverd!
Opeens kreeg ik een heldere ingeving. Kijk eens op tips en trucs. Ja hoor, het toevoegen van een chatwolkje moest dus heel anders. In de screencastinformatie werd het duidelijk uitgelegd en het is gelukt. Je kunt nu "chatten met Magda".
Nog een vraag: Hoe krijg ik het chatwolkje in de rechter kantlijn? Ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet raad?
Ding 14 - instant messaging : blabla of uhhuh?
Vanmorgen de achtergrondinformatie gelezen van instant messaging. Gekeken welke Nederlandse bibliotheken hiervan gebruik maken. Ik kwam uit bij TU Delft en Peace Palace Library.
TU Delft geeft een duidelijke uitleg. Je kunt kiezen uit 2 talen: Nederlands en English. Als je klikt op "één chatvenster voor al uw bibliotheekvragen" wordt uitgelegd met welk soort vragen men terecht kan.
1. praktische vragen (zoals bibliotheeklidmaatschap)
2. hulp bij het zoeken in de catalogus
3. speciale onderwerpen zoals datamining (wie weet wat dat is?), informatievaardigheden en literatuuronderzoek.
Onderaan de pagina geeft men aan dat feedback en tips zeer welkom zijn.
Wat mij zo te binnen schiet is dat je haast 2 computers moet hebben, want ben je aan het chatten en je wilt uitleg geven over punt 2 dan moet je haast wel een andere computer ernaast hebben staan anders kun je de klant niet goed helpen.
Peace Palace Library legt duidelijk uit hoe en wanneer je met hen kunt chatten. Als ze offline zijn dan kun je altijd nog een mail sturen.
In de tekst zitten wel wat rare zinnen zoals:
Voorbeeld 1: "Er is geen computer aan de andere kant, gewoon iemand die probeert om het type snel en is bereid om u te helpen!" Snapt u het, dan snap ik het (hier denk ik dus echt "uhhuh").
Voorbeeld 2: "Nadat u uw vraag, een van onze bibliothecarissen zal met jou chatten".
Voorbeeld 3: "wat als de bibliothecarissen zijn offline? Als we offline bent ..."
Het zal wel met het vertaalprogramma (6 talen zijn mogelijk) te maken hebben, maar het staat niet professioneel.
TU Delft geeft een duidelijke uitleg. Je kunt kiezen uit 2 talen: Nederlands en English. Als je klikt op "één chatvenster voor al uw bibliotheekvragen" wordt uitgelegd met welk soort vragen men terecht kan.
1. praktische vragen (zoals bibliotheeklidmaatschap)
2. hulp bij het zoeken in de catalogus
3. speciale onderwerpen zoals datamining (wie weet wat dat is?), informatievaardigheden en literatuuronderzoek.
Onderaan de pagina geeft men aan dat feedback en tips zeer welkom zijn.
Wat mij zo te binnen schiet is dat je haast 2 computers moet hebben, want ben je aan het chatten en je wilt uitleg geven over punt 2 dan moet je haast wel een andere computer ernaast hebben staan anders kun je de klant niet goed helpen.Peace Palace Library legt duidelijk uit hoe en wanneer je met hen kunt chatten. Als ze offline zijn dan kun je altijd nog een mail sturen.
In de tekst zitten wel wat rare zinnen zoals:
Voorbeeld 1: "Er is geen computer aan de andere kant, gewoon iemand die probeert om het type snel en is bereid om u te helpen!" Snapt u het, dan snap ik het (hier denk ik dus echt "uhhuh").
Voorbeeld 2: "Nadat u uw vraag, een van onze bibliothecarissen zal met jou chatten".
Voorbeeld 3: "wat als de bibliothecarissen zijn offline? Als we offline bent ..."
Het zal wel met het vertaalprogramma (6 talen zijn mogelijk) te maken hebben, maar het staat niet professioneel.
donderdag 3 juni 2010
Ding 13 - Vervolg
Na een heerlijke vakantie op Evia (Grieks schiereiland - komt qua grootte na Kreta) is het weer even inkomen. Vlak voor de vakantie heb ik nog gekeken naar het webdocument van Jantine, maar deze was niet voor mij van toepassing. Daarna Karin bekeken en gereageerd en dat ging me toch traag (aan vakantie toe of aan een nieuwe computer met windows 7.0?).
Vandaag ben ik maar begonnen met een foto van de vakantie. Hebben jullie wel eens zo'n kring om de zon gezien? Dit is een halo en is eigenlijk vrij normaal (zeggen ze op internet), maar het was de eerste keer dat wij zoiets hebben gezien. Het leken net regenboogkleuren.
Nu weer terug naar de orde van de dag. Door via g-mail te kijken welke gedeelde documenten er zijn ben ik alles weer even op gaan frissen.
Bij Anneke kon ik mijn net gelezen boek kwijt. Eén meegenomen boek (van de stapel die qua gewicht net meekon) had ik nog niet uit, daar ben ik dus nu nog mee bezig. Bij Hetty's onder embargo krijg je meteen zo'n spannend gevoel dat je wel MOET klikken en reageren. Bij Diana kreeg ik helaas een foutmelding, maar toen ik op "opnieuw laden" klikte werd de tekst wel zichtbaar. Het leuke is dat je via revisie precies kunt zien naar welk restaurant ieders voorkeur uit gaat.
Op zich vind ik Google docs & Spreadsheets een prima toepassing, alleen..........het jammere vind ik dat ik al mijn bestanden in Outlook verwerk en g-mail alleen gebruik voor deze cursus en voor het verzenden van belangrijke documenten die ik voor de zekerheid ook hier opsla. Ik moet dus altijd g-mail openen om te zien of er nog een gedeeld document op mijn aandacht/inbreng wacht.
Verder niets dan lof!
Vandaag ben ik maar begonnen met een foto van de vakantie. Hebben jullie wel eens zo'n kring om de zon gezien? Dit is een halo en is eigenlijk vrij normaal (zeggen ze op internet), maar het was de eerste keer dat wij zoiets hebben gezien. Het leken net regenboogkleuren.
Nu weer terug naar de orde van de dag. Door via g-mail te kijken welke gedeelde documenten er zijn ben ik alles weer even op gaan frissen.Bij Anneke kon ik mijn net gelezen boek kwijt. Eén meegenomen boek (van de stapel die qua gewicht net meekon) had ik nog niet uit, daar ben ik dus nu nog mee bezig. Bij Hetty's onder embargo krijg je meteen zo'n spannend gevoel dat je wel MOET klikken en reageren. Bij Diana kreeg ik helaas een foutmelding, maar toen ik op "opnieuw laden" klikte werd de tekst wel zichtbaar. Het leuke is dat je via revisie precies kunt zien naar welk restaurant ieders voorkeur uit gaat.
Op zich vind ik Google docs & Spreadsheets een prima toepassing, alleen..........het jammere vind ik dat ik al mijn bestanden in Outlook verwerk en g-mail alleen gebruik voor deze cursus en voor het verzenden van belangrijke documenten die ik voor de zekerheid ook hier opsla. Ik moet dus altijd g-mail openen om te zien of er nog een gedeeld document op mijn aandacht/inbreng wacht.
Verder niets dan lof!
Abonneren op:
Posts (Atom)
